CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 10 december 2008

Törnrosa

Låt oss ta ett snack om kedjeanalyser. Jag hatar kedjeanalyser, och allt liknande. situation-tanke-känsla-resultat, jag är inte dummare än att jag förstår det. Jag behöver inte få det nedskrivet på en tavla varenda gång jag är på viktkontroll.

Och det är det enda jag gjort idag, varit på viktkontroll på bup. Ändå känns det som att jag varit igång hela dagen. Mitt liv är innehållslöst. Fast jag mår ganska bra, jag har inte vägt mig framlänges sedan i fredags och abstinensen börjar försvinna. Nu är jag istället livrädd för vad vågen ska visa när jag väl väger mig. Men det var ganska strongt gjort av mig va, att gå från 10-20 gånger om dagen till
FEM VÅGFRIA DAGAR!

Förövrigt har inte jag varit på äsenheten på jättelänge, och jag tror att dom är glada att slippa mig. Jag har fått 4(!!) meddelanden från min behandlare där hon lovar att ringa mig, men det gör hon inte. Jag saknar nästan att gå dit.

Jag vet vad jag vill. Jag vill kunna göra normala saker och leva ett normalt liv. Mitt mål är att få börja skolan till nästa höst. Det borde ju vara ganska rimligt. Jagmenar, det är inte så att jag kräver att få dra igång på fulltid, jag måste ändå läsa igen dom två åren jag missat, och då kan jag ju börja med ett par dagar i veckan. JAG VET att jag skulle palla det. Det finns människor som mår betydligt mycket sämre än mig och ändå går i skolan. Någon gång måste jag också försöka komma tillbaka till ett normalt liv.


3 kommentarer:

Ida sa...

tack. eller tack och tack. tack för din stöttning. det hjälper, alltid och det stärker även att höra att jag bör fortsätta som jag gör. att jag gör rätt. jag själv, ser ingen anledning till att förbjuda någonting igen.. men människor är människor med sina egna tankar och åsikter. ibland är man ju trotsallt glad att man är den man är.

gör vi det? det kanske vi gör, om du säger det. jag har nämligen ingen aning om vem du är.. men angående skolan, jag gick under högstadiet på norrsätra, och numera håller jag till på vasa, och du?
och bup bredvid folkets hus är jag stammis på.
dock kanske jag är ute och cyklar, kanske bor du två mil här ifrån trotsallt?

kram på dig i vilket fall som helst, kämpekram! <3

stars in heaven sa...

Tack för dina peppord, dom betyder mycket!

Visst frihet och fiskhet är viktigare än kontroll. Men grejen är att jag knappt minns när jag var frisk. Vilket är skrämmande!

Angående din behandlare. Att hon mailat dig några gånger om att hon ska ringa och ändå inte gjort det.
Det är dåligt. Du kanske kan ringa henne?

Föresten är vi vänner på bdb? :)

Kramar i massor<3

stars in heaven sa...

Tack för att du bryr dig!<3
Kram